Här får du svar på den vanligaste frågorna vi brukar få. Har du andra frågor eller funderingar, kontakta vår kundservice, kundservice@hamburgsundskor.se. Eller ta kontakt med vår butik så hjälper vi dig gärna.

  • Hur lång är leveranstiden?

    3-5 arbetsdagar.

  • Vilka betalsätt finns?

    Vi samarbetar med Klarna och du kan betala med kort, via konto eller faktura. 

  • Hur länge är det öppet köp?

    Vi har 30 dagars öppet köp och bytesrätt.

  • Jag bor inte i Sverige, kan jag fortfarande göra en beställning?

    Nej tyvärr, för tillfället levererar vi bara inom Sverige.

  • Hur returnerar eller byter jag en vara?

    Du kan välja att använda returdokumenten som medföljer vid ditt köp, eller komma in i vår butik så hjälper vi dig där.

  • Vad kostar frakten?

    Vi erbjuder fri frakt över 499:-. Annars tillkommer en fraktkostnad på 49:-. Vill du returnera varan tillkommer en returkostnad på 49kr, alternativt returnerar du varan gratis i vår butik.

  • Kan någon annan hämta ut mitt paket?

    Ja, om den personen har med sig din legitimation samt sin egen.

  • Får jag någon orderbekräftelse när jag lagt en beställning?

    Ja, har du angett en mailadress i samband med din beställning så kommer orderbekräftelsen på din mail strax efter att beställningen är lagd.

  • Jag vill returnera, men har inte kvar returdokument, hur gör jag?

    Kontakta oss via vår kundtjänst, kundservice@hamburgsundskor.se så hjälper vi dig, eller kom in i vår butik och ta med något form av köpebevis.

  • Hur gör jag om jag vill reklamera ett par skor efter användning?

    Kontakta oss så hjälper vi dig. Reklamation gäller fabrikationsfel, alltså fel som uppstår till följd av tillverkningen. Vid osäkerhet, kom gärna in i vår butik eller kontakta oss så hjälper vi dig att bedöma reklamationen. Kom ihåg att ta med dig kvitto eller annan form av köpebevis.

© Hamburgsund Skor AB Org.nr 556247-7751 | kundservice@hamburgsundskor.se